Huisstijl en logo

U kan zich afvragen waar u als bedrijf of onderneming een huisstijl nodig heeft. Wel, als organisatie wilt u uw diensten en aanbiedingen in de picture zetten en daarom is het van belang een bepaalde indruk te maken, om een goed en overtuigend beeld te creëren bij uw doelpubliek. Met andere woorden: u wilt uw bedrijf een zeker imago bezorgen dat matcht bij het beeld dat het bedrijf dient uit te stralen.

Een huisstijl – Kort en bondig

De huisstijl wordt ook wel eens aangeduid met de Engelse term "corporate identity", maar meestal wordt er met een huisstijl toch het visuele aspect van deze term bedoeld. Corporate identity bevat namelijk veel meer dan de looks van uw bedrijf, het gaat namelijk over communicatie, gedrag en design. Wenst u bijgevolg dat uw bedrijf op een goede manier gepresenteerd wordt naar uw klanten toe? Dan is een evenwicht tussen deze drie elementen van uiterst belang. De manier van telefoon opnemen, een bedrijfslogo, een dresscode, een goede websitecontent en ga zo maar verder: ze dragen allemaal bij tot de uiteindelijke weergave van uw bedrijf naar de buitenwereld toe.

Kortom: de huisstijl is de visuele weerspiegeling van uw onderneming naar uw klanten toe. Het betreft diverse onderdelen, zoals u logo, het kleurengebruik, de typografie, de stijl, het gebruik van beeldmateriaal, vormelementen en ga zo maar verder.

Het belang van een huisstijl

Ongeacht naar nieuwe klanten of bestaande klanten toe, uw huisstijl representeert het imago van uw onderneming. Het laat u toe om de juist doelgroep te bereiken en aan te spreken en om nieuwe klanten (en eventueel ook werknemers) aan te trekken.

Bovendien leert uw huisstijl ook u veel over uw onderneming en niet alleen derden rondom u. U komt te weten wat precies de waarden en normen zijn van uw bedrijf, wie het precies doelpubliek is en met welke diensten u uw concurrentie overstijgt. Een huisstijl laat dus toe u om u en uw bedrijf te positioneren op de markt.

Hieronder de belangrijkste tijdstippen om u een (eventuele nieuwe) huisstijl aan te meten:

  • Bij de start van een bedrijf;
  • Bij een fusie of overname;
  • Bij het wijzigen van de bedrijfsactiviteiten;
  • Bij een koerswijziging van een bedrijf;
  • Bij een naamswijziging.

Jakency als ontwerper van uw huisstijl en logo

Jakency combineert de expertise van haar eigen werknemers met persoonlijke voorkeuren en inzichten. Deze combinatie staat garant voor een optimale huisstijl voor u en uw onderneming! Het ontwikkelen van de perfecte huisstijl is vakwerk en vraagt dan ook om een verfijnde expertise, dewelke Jakency u zonder meer kan bieden. Met een mix van inlevingsvermogen en een open vizier tracht Jakency het resultaat op te leveren waarnaar u op zoek bent!

Logo Villa Menuse Logo Clone Coverband opruimingen tornado

Meer informatie over huisstijlen