Wat is jouw SEO score?

Voer een webpagina of website URL en zie hoe deze geoptimaliseerd is voor jouw zoekwoord

SEO Audit

Als uw bedrijf geïnteresseerd in onze SEO diensten willen wij graag een uitgebreide SEO audit doen van uw website, dit is volledig gratis en voorafgaand aan het geven van een offerte. Zoekmachines gebruiken honderden factoren om te bepalen wlke site het hoogste zal scoren voor specifieke zoekwoorden. Google zelf heeft al meer dan 200 ranking factoren.
Onze SEO audits voor potentiële klanten zijn gebaseerd op onze eigen SEO beste practices en zijn zeer uitgebreid. We bekijken meer dan alleen een paar basis code elementen. Het is belangrijk dat we een basiskennis krijgen van uw branche alsook van uw top concurrenten. Om dit te bereiken bevatten onze SEO audits de volgende analyses.:

  • zoekwoorden analyse
  • concurrentie analyse
  • website analyse
  • link populariteit analyse
  • social media analyse

De vijf belangrijkste ranking factoren die we opnemen in onze SEO audit:

1 SEO audit van de website code

De meeste SEO audits zijn gebaseerd op een paar eenvoudige code-elementen, maar wij kijken naar veel meer dan enkel je meta tags. De manier waarop code is ingesteld en hoe sommige elementen worden gebruikt om de relevantie van de zoekwoorden op te bouwen is waaraan de meeste denken wanneer zij zoekmachine optimalisatie horen. Sommige van deze code elementen die we zullen bekijken in uw SEO audit zijn.

  • pagina titels
  • META tags
  • Headings
  • Robots.txt
  • Toegankelijheid attributen
  • javascript en css
  • Algemene setup van de code
  • pagina snelheid

2 Beoordeling van de site structuur

Voor twee redenen is de structuur van de website is van cruciaal bealng voor het bereiken van rankings in de zoekmachines. Ten eerste is het belangrijk om ervoor te zorgen dat uw pagina’s (en inhoud) steeds correct wordne geïndexeerd door de spiders van de zoekmachines. Ten tweede, de wijze waarop pagina’s samen gelinkt worden, is essentieel voor het helpen bouwen van relevante zoekwoorden.

  • Standaardisatie van URLs
  • Bestaan van XML sitemap
  • beoordeling van de navigatie
  • URL structuur
  • interne links

3. Audit van website inhoud – content optimalisatie

Zoekmachine algoritmes hechten meer en meer belang aan inhoud van de tekst op uw website. Als een website hoopt te scoren op specifieke zoekwoorden en zinnen, is het van essentieel belang dat de site leesbare tekstuele content met het betreffende zoekwoord bevat. Het benoemen van een bepaald zoekwoord één enkele keer is niet voldoende.

  • Hoeveelheid van de inhoud – Heb je content dat uw zoekwoorden ondersteunt ?
  • Kwaliteit van de inhoud – Wordt er effectief gekeken naar de zoekwoorden en converteren bezoekers ?

4 Link populariteit (off site optimalisatie)

De zoekmachines meten uw populariteit van uw website door het aantal kwalitatieve links naar uw website. Als uw website geen concurrerende link populariteit heeft, zal uw website NOOIT top posities kunnen bereiken voor bepaalde zoekwoorden. We kijken naar websites die continue een hoge ranking halen op uw zoekwoorden en wij zorgen ervoor dat we genoeg link populariteit bouwen om te kunnen concureren tegen deze websites.

5 Social media integratie

Jakency herkent dat de aanwezigheid in zoekmachines slecht een bepaald facet is van de meeste bedrijven hun online marketing strategieën. De groei en de impact van social netwerk websites is zeer vergelijkbaar met de groei van zoekmachines vorige decennium. De impact die de zoekmachines hebben op het bouwen van sociale netwerk is onbetwistbaar. Aan de andere kant, als de top van de sociale netwerk sites zijn gegroeid hebben ook zij een groot impact gehad om uw rankings inde zoekmachines te bereiken en te behouden. Het is echter momenteel een situatie waar de ene hand de andere voedt. Social media moet worden beschouwd als een belangrijk onderdeel van uw SEO strategieën