5 Redenen om een SEO expert tijdens je website design onder de arm te nemen

seo expert

Of u als bedrijf nu druk in de weer bent met het realiseren van een nieuwe website te laten maken of eerder de huidige website van nieuwe content en nieuwe producten wilt voorzien, in dergelijk project is meestal een marketing manager, een CEO en nog wat key executives aanwezig. Wie echter vaak over het hoofd wordt gezien en cruciaal is om je website een immense boost in de zoekresultaten te geven, is de SEO expert. Dit kan een interne SEO expert zijn, maar eventueel ook een extern SEO bedrijf. Waarom? Wel, volgens ons zijn er tenminste 5 goede redenen om de opbouw van je website in overleg met een SEO expert te realiseren:

1) Ervoor zorgen dat uw website een design heeft dat zoekmachinevriendelijk is

Net zoals het de taak van je designers is om de website er uitnodigend te laten uitzien, is het de taak van een SEO expert om ervoor te zorgen dat de juiste informatie ook de zoekmachines bereikt. Uw SEO expert gaat alles in het werk stellen om het website design zo te ondersteunen dat zoekmachines al bij het bekijken van de homepagina weten welke informatie ze maar beter in hun zoekresultaten opnemen. Op deze manier zullen organische zoekacties veel sneller uw website als top ranking zoekresultaat opleveren.

2) Het beste uit uw inhoud halen en opportuniteiten met beide handen grijpen

De personen die uw content leveren, werken best hand in hand met uw SEO expert om content te leveren die het verschil maakt. Op maat gemaakte content met de gewenste informatie over de gepaste onderwerpen zal niet alleen uw bezoekersaantallen de hoogte instuwen maar ook uw conversiegraad. Een SEO expert kan helpen om bepaalde contentopportuniteiten te identificeren om ze nadien te optimaliseren zodat de content de zichtbaarheid krijgt die het verdient.

3) De opbouw van uw website ondersteunen

Als u besluit om structurele veranderingen aan uw website uit te voeren, betrek er dan ook een SEO expert bij. De opbouw van uw website, hoe bezoekers van de ene pagina naar de andere navigeren en de content en metadata, zijn immers uiterst belangrijk voor de waarde van uw website binnen de zoekmachines. Een SEO expert kan het sitegedrag van uw bezoekers analyseren en op deze wijze de content verder optimaliseren.

4) Ook eens aan off-page content denken

seo expert offpage

Van video’s, presentaties tot linkbuilding, er zijn heel wat manieren om uw business en uw merk in de schijnwerpers te plaatsen. In veel gevallen, en uw SEO expert moet in staat zijn om deze gevallen te herkennen, kunnen deze vormen van content het ideale promotiemateriaal voor uw product of website zijn en uw aanwezigheid in de resultaten van de zoekmachines aanzienlijk verhogen.

5) Grootschalige SEO initiatieven uitvoeren

Als u toch uw website onder handen wilt nemen, loont het ook de moeite om meteen grootschalige SEO initiatieven te ondernemen. Sommige projecten die in overweging kunnen genomen worden zijn: HTTPS toevoegen om de site veiliger en betrouwbaarder bij uw klanten te maken en schema markups toevoegen voor video’s, recepten,… zodat de zoekmachines gebruikers van nuttige informatie voorzien.