Seo Ranking Factoren van 2015
Moz heeft hun resultaten van de 2015 SEO Ranking factoren uitgebracht. Deze studie richt zich op de pagina attributen die voor een hoge score in Google zorgen
De studie bestaat uit twee delen een studie en een onderzoek van professionele SEO verantwoordelijken.
Deze bijzondere studie analyseert veel meer data dan de afgelope jaren zegt Moz. Het verzamelen van meer dan 15.000 datapunten en het meten van 170 attributen, zoals:
- Laadtijd
- Anchor tekst
- Links
- en meer ...
Eén van de belangrijkste bevindingen uit de studie van MOZ wijst erop dat links nog steeds geassocieerd worden met een hogere ranking in Google
Andere belangrijk SEO bevindingen van MOZ
- Lagere samenhang tussen on-page zoekwoord gebruik en ranking score in Google.
- HTTPS heeft ook een zeer lage positieve invloed op de score in Google.
- De samenhang tussen zelfde domeinnaam (als zoekwoord) en de score in Google is meer het resultaat van het zoekwoord in de anchor tekst dan dat het algoritme van Google deze domein als favoriet zou beschouwen.
- Anchor tekst hangt nauw samen met hoge resultaten binnen Google, samen met aantal inkomende links van verschillende domeinen.
- Het aantal Social Media shares lijkt ook een positieve invloed te hebben op de zoekresultaten.
- Pagina's met een lage bounce rate (de tijd dat een bezoeker op de pagina aanweizg is) en veel pagina bezoekers hebben ook betere zoekresultaten binnen Google.
Deze studie was slechts een onderdeel van de totale studie over de zoekresultaten factoren. Tevens werd er in de studie een aantal vragen beantwoord door 150 SEO Professionele
Moz heeft hen hun mening gevraagd over wat zij de belangrijkste en sterkste Ranking factoren vonden binnen het Google zoekmachine algoritme.
Enkele andere bevindingen van de Moz SEO studie
- Links worden nog altijd bekeken als de grootste bepaling van de zoekmachine resultaten binnen Google, gevolgd door het gebruik van het zoekwoord en content.
- Zoekwoorden in de pagina titel en in de body zijn ook nog van groot belang voor hoge zoekresultaten.
- Het gebruik van afbeeldingen en HTTPS houd geen groot verband met hogere zoekresultaten.
- Factoren zoals nieuwe content en de lengte ervan worden bekeken als middelmatig verband met de zoekresultaten.
- Zoekwoorden in het domeinnaam worden ook bekeken als een hoge indicatie voor betere zoekresultaten.
- Een hoog aantal onnatuurlijke linken naar uw website heeft dan weer een grote negatieve invloed op de zoekresultaten binnen Google.
Voor meer ondervindingen zoals deze kan u altijd de Seo Ranking Factoren van 2015 bekijken.