Google Posts geautomatiseerd dankzij nieuwe API-ondersteuning

Google Posts geautomatiseerd dankzij nieuwe API-ondersteuning

Wie het woord SEO in de mond neemt, kijkt tegenwoordig beter verder dan enkel en alleen zoekwoorden of titeltjes in H2-formaat. SEO gaat veel verder en wie wilt gevonden worden met zijn of haar onderneming kan tegenwoordig niet zonder een Google My Business profiel. Dit profiel zet je onderneming op gepaste wijze in de schijnwerpers en geeft je ook de mogelijkheid om Google van tijd tot stond te triggeren met de zogenaamde Google Posts. Met betrekking tot deze Google Posts is er nu interessant nieuws opgedoken.

Google Posts beter beheren en automatiseren

De Google My Business API versie 4 telt immers tal van nieuwe functionaliteiten en eentje daarvan is de mogelijkheid om je Google Posts beter te beheren en zelfs te automatiseren. Google Posts is een functie binnen Google My Business dat mensen en ondernemingen in staat stelt om op directe wijze content in Google te posten. Deze content kan hoog in de zoekresultaten van Google verschijnen en zo de onderneming een enorme dienst bewijzen.

Google gaf aan dat in versie 4 van de API, Google Posts meteen via de API kunnen gemaakt worden. De nieuwe versie telt nog verschillende andere updates en nieuwigheden maar de Google Posts update is wel de belangrijkste.

Net zoals bij Twitter, Facebook en LinkedIn

Technisch gezien, stelt dit ontwikkelaars en designers in staat om heel wat van de Google Posts via de Google Post interface te automatiseren net zoals nu al kan gedaan worden bij de accounts voor sociale media zoals Twitter, Facebook, Linkedin en andere media.

Mike Blumenthal gaf wel aan dat deze functie momenteel enkel beschikbaar is voor ondernemingen met minder dan 10 locaties. Hij vertelde wel dat Google momenteel volop aan het testen is voor ondernemingen met meer dan 10 locaties.

Neem vandaag nog contact op met Jakency voor al uw vragen over online marketing.