Wat kost een website

Wat kost een website ?

Wat kost een website ? Omdat elke website anders is, maken wij een prijs op maat.

Wat kost een website ?

De meest gestelde vraag als wij bij klanten komen is met grote voorsprong: wat kost het om een website te laten maken.

Andere vragen hieromtrent kunnen zijn:

  • Wat kost een website per jaar ?
  • Wat kost een website per maand
  • Wat kost een website met webshop ?
  • Wat kost een domeinnaam
  • Wat kost .....
wat kost een website

Kosten website laten bouwen

Een website zou in principe niets mogen kosten op termijn maar moeten opbrengen. Dat is alvast onze filosofie.

Versschillende website offertes

Als je nu 3 offertes aanvraagt – bij 3 verschillende webdesignbureaus – dan krijg je 3 verschillende prijzen terug. Om die prijsverschillen te begrijpen, moeten we weten waarom het ene bureau meer vraagt dan de ander. Maar er is een belangrijkere vraag. Een vraag die we eerst moeten beantwoorden. Namelijk, wat voor website wil je hebben?

Het terugkerend antwoord op deze vraag is: een professionele website.
Dit is iets wat natuurlijk iedereen wil.

Wat is een goedkope website ?

kosten website laten maken

Veel websitebouwers bieden tegen stuntprijzen een complete bedrijfswebsite aan. De klant die door een dergelijke aanbieding verleid wordt, komt vaak bedrogen uit. Daarom komen veel van deze bedrijven uiteindelijk bij ons terecht.

Soms lijkt bijna te mooi om waar te zijn: een professionele website voor 399 euro. Helaas is dit ook vaak te mooi om waar te zijn. Veel ondernemers die op dit soort aanbiedingen ingaan, blijven uiteindelijk teleurgesteld achter. Voor een dergelijk bedrag kan immers best een eenvoudige website ontworpen worden, maar dan wel eentje die op meerdere fronten tekort schiet. Tegenwoordig worden er veel dingen verwacht van een website. Zo moet de website goed vindbaar zijn voor potentiële klanten, prettig navigeren, op meerdere apparaten goed weergegeven worden en de identiteit van een bedrijf goed overbrengen op de doelgroep. Dit zijn basisvoorwaarden waaraan elke moderne website dient te voldoen. De meeste goedkope websites falen hopeloos op meerdere van deze vlakken.

Waarom je moet investeren in een website

De meeste ondernemers laten een nieuwe website bouwen om de 3 tot 5 jaar. Sommigen houden hem wel 10 jaar. Jouw investering in een nieuwe website bepaalt dus 3 tot 5 jaar hoeveel potentiële klanten je online zal bereiken.

Ik wil niet zeggen dat het design van jouw website bepaalt of jouw onderneming een succes wordt of niet. Nee. Jouw marketing en jouw product bepalen dat. Het design van je website is een vermenigvuldigingsfactor van jouw marketing en product.

Hoe beter het design is, hoe meer je uit elke marketingactie, bezoeker en pagina haalt. Als je dit vermenigvuldigt met elke actie, tekst en bezoeker over de komende 3 tot 5 jaar dan heb je het over tienduizenden, honderdduizenden of zelfs miljoenen bezoekers en honderden aanvragen die beïnvloed worden door het design.

De vermenigvuldigingsfactor kan het verschil zijn tussen succes en geen succes, maar meestal heeft het alleen invloed op hoe hard jouw business groeit. Van een groei van bijvoorbeeld 10% per maand naar 12%. Dat lijkt misschien niet veel. Maar de groei groeit wel 20%. Over een periode van 3 jaar is het verschil gigantisch.

Waarom zou je dan zo op de prijs letten en zo weinig op de belangrijkste dingen, namelijk de gebruiksvriendelijkheid, de look & feel van je website, de zoekmachine vriendelijkheid en de focus op conversie?

Is het maken van een goede website duur?

kosten website laten maken

Betekent dit dat je heel veel geld moet investeren in een website?

Een dure website betekent namelijk nog niet dat de website gebruiksvriendelijk is en verkoopt. Ik ken veel professionele webdesignbureaus die mooie websites maken die totaal niet gericht zijn op wat de doelgroep wil en al helemaal niet online gevonden worden.

Een mooie website is niet gelijk aan een goede website.

Een goede website is namelijk een website die doet wat hij moet doen. Namelijk; verkopen, overtuigen en informeren. Een bezoeker moet ten alle tijden weten wat jij doet, wat je te bieden heb en wat hij moet doen (om te krijgen wat hij wil).

Het draait om de bezoeker. Niet om wat jij en de designers mooi vinden (en dat is direct een van de grootste valkuilen bij webdesign).

KMO Website

wat kost een website

Veel KMO website zijn gemaakt tegen zeer goedkope prijzen.
Als een bedrijf geen zin heeft om geld uit te geven aan een website zal deze website ook niet online vindbaar zijn. Wat heeft een bedrijf dan aan een website die geen bezoekers krijgt? Ook een langzame of slordig ontworpen site kan bezoekers afschrikken en straalt af op de gehele onderneming. Veel websites die tegen stuntprijzen worden ontworpen, maken zich schuldig aan dit soort zaken. Dat kan ook bijna niet anders, want voor 499 euro is het onmogelijk een representatieve website te ontwikkelen die op de lange termijn goed scoort. Kwaliteit kost geld, maar een goede website verdient zichzelf op termijn gemakkelijk terug.

Veel bedrijven die misleid zijn door een stuntaanbieding komen uiteindelijk alsnog bij ons terecht. Maar dan hebben ze al wel die 499 euro uitgegeven aan een goedkope webdesigner. Erg zonde, want dat is weggegooid geld. Sowieso is het vreemd om een vast bedrag te vragen voor het ontwikkelen van een website. Elke website is immers anders! Daarom bepalen wij per project de prijs. Dit doen we in nauw overleg met de klant, zodat alle partijen weten waar ze aan toe zijn.

Onze klanten zijn ook echter gegarandeerd van topposities in Google. Door middel van zoekmachine optimalisatie en linkbuilding boeken wij voor onze klanten aansprekende resultaten. Deze technieken leiden op termijn tot nieuwe klanten waardoor veel van deze bedrijven de kosten er al snel uithalen!

Wat maakt een webdesignbureau goed?

Waar moet je op letten bij het kiezen van een webdesignbureau? Een uitstekende vraag. De vraag is moeilijk te beantwoorden, omdat we eigenlijk vragen ‘hoe weten we over webdesignbureau X beter is dan webdesignbureau Y. Het doel van een website is verkopen, overtuigen en informeren. We moeten dus op zoek naar een bureau dat zich richt op het succesvoller maken van de onderneming in plaats van het maken van een mooi website.