Interactie en blogreacties op je website zijn goed voor SEO!
Tegenwoordig moet je om een goede website te hebben niet meer denken aan alleen informatie bieden (eenrichtingsverkeer) maar meer aan communiceren met je doelgroep via je website (tweerichtingsverkeer). Zie je website meer als een ‘portal’ in plaats van een digitaal visitekaartje. Lees op Jakency meer over SEO en categorieën.
Google gaat meer en meer kijken naar de waarde die op websites geboden wordt. Google was al lange tijd fan van blogs maar de laatste tijd wordt interactie op je website een steeds meer gewichtige factor in de ogen van Google als het gaat om zoekmachine optimalisatie (SEO).
Zorg voor veel reacties!
Met interactie doel ik dan op de geplaatste reacties onder jouw blogberichten. Wanneer er veel reacties onder jouw artikel staan dan hecht Google meer waarde aan dat artikel dan wanneer niemand er op zou reageren. Hiermee geef je ook aan dat je website "leeft" en up-to-date is.
Over up-to-date gesproken, als jouw website/artikelen lange tijd "stil" staat dan zal Google op termijn ook minder waardering voor je website krijgen omdat Google graag actuele up-to-date informatie wil bieden aan haar gebruikers. Wanneer een artikel op je website veel reacties krijgt dan ziet Google dat als belangrijk. Reacties geven namelijk aan dat een onderwerp ‘leeft’ en zodoende dus actueel en relevant is (anders reageerden er geen bezoekers op).