Van SEO 2017 naar SEO 2018

Van SEO 2017 naar SEO 2018

Het speelt geen rol of het nu over een vakantie gaat of over de maaltijd die je vanavond voor het familiefeestje moet bereiden, vooraf bepaalde zaken plannen, is altijd een goed plan. Met het plannen van je SEO strategie is het niet anders. Het enige verschil hierbij is dat Internetgiganten zoals Google en Facebook niets liever doen dan om de haverklap hun SEO strategie veranderen en ze het online ondernemingen hierbij niet makkelijk maken. Het is net daarom dat het zo belangrijk is om op de hoogte te blijven van de huidige trends, maar ook van de SEO 2018 trends. Om het jullie iets eenvoudiger te maken, zet ik hier enkele SEO 2018 tips op een rijtje:

1. SEO 2018: Backlink building

Het opbouwen van goede en betrouwbare backlinks is en blijft een van de belangrijkste SEO elementen in 2018. Zorg ervoor dat je enkel betrouwbare backlinks creëert want anders zou Google je weleens kunnen afstraffen.

2. SEO 2018: Snel ladende mobiele pagina’s

seo 2018

Iedereen haat webpagina’s die traag laden en ook Google is deze pagina’s liever kwijt dan rijk. Het is zelfs zo dat de zoekmachine zelf AMP (Accelerated Mobile Pages) ontwikkelde waardoor mobiele pagina’s tot 4 maal sneller laden met 10 keer minder dataverbruik. AMP speelt niet meteen een rol voor je positie in Google, maar het toont wel aan dat de laadtijd van webpagina’s cruciaal is binnen SEO 2018.

3. SEO 2018: Voice Search

Meer en meer gebruikers zoeken hun weg op het Internet via gesproken zoekwoorden en -zinnen, ook wel voice search genoemd. In 2018 zou voice search een drastische groei ondergaan. Langere zoekzinnen en vragen die je ook in gesproken taal zou uitspreken, opnemen in je content… that’s SEO 2018.

4. SEO 2018: Mobiele optimalisatie

In 2015 oversteeg het aantal Internetgebruikers via smartphones voor de eerste maal het aantal Internetgebruikers via desktops. Verwacht wordt dat er aan deze trend niet meteen een einde zal komen. Het gerucht gaat zelfs de ronde dat Google van plan is om een mobile-first indexering te gaan toepassen. Een mobile responsive website is dan ook belangrijker dan ooit tevoren.

5. SEO 2018: investeer in content

Je webpagina’s met saaie en nietszeggende informatie vullen, is not done binnen de SEO 2018 wereld. Investeer in professionele content zodat je kwalitatieve, unieke en SEO gerichte content op je webpagina’s krijgt. Unieke artikels, rapporten, productreviews en productbeschrijvingen verstevigen je merk en je onderneming en zullen veel meer klanten aantrekken.

6. SEO 2018: Versterk je visuele aanwezigheid

In 2018 zal een afbeelding veel meer zeggen dan woorden. Net daarom dat foto’s en video’s toevoegen aan je SEO strategie je heel wat zichtbaarheid zal opleveren. Onderzoek heeft uitgewezen dat klanten meer belang hechten aan het visuele dan eerst gedacht. Verrassen en verleiden, is dan ook de boodschap.

Neem vandaag nog contact op met Jakency voor al uw vragen over online marketing.