Ervaren seo copywriter volgens Google.

Ervaren seo copywriter

Volgens Google heeft u deskundige copywriters nodig: de inhoud moet voldoen aan de normen van de nieuwe richtlijnen voor zoekopdrachten

Als u actief bent in de wereld van SEO copywriting, of marketing, dan heeft u waarschijnlijk al iets gehoord of gelezen over de Google startersgids die in november 2015 werd vrijgegeven. Lees op Jakency ook meer over longtail zoekwoorden.

Deze richtlijnen zijn ontworpen om de Google medewerkers te helpen bij het evalueren van websites en zich op die manier een weg te banen door het complexe rankingssysteem van Google. De Search Quality Evaluator zijn richtlijnen die uit 160 pagina's bestaan, dewelke allemaal gerelateerd zijn aan SEO. Maar, wat is de inhoud ervan?

Een van de belangrijkste tips uit deze richtlijnen in zijn geheel, is de noodzaak aan deskundige schrijvers die echte waarheden kunnen schrijven. Iemand die, zoals Google het zelf zegt, ervaring heeft in wat hij schrijft of waarover hij praat, is dus een deskundige schrijver. Er is dus een grote behoefte aan deskundige seo copywriters en auteurs die de inhoud van een bepaalde sector kunnen omzetten in tekst.

Laten we verder bespreken wat u hierover moet weten.

De 101 kwaliteitsrichtlijnen van Google

Ondanks alle intelligentie, vindingrijkheid en innovatie, is Google een berucht en ondoorzichtige organisatie. Het is altijd moeilijk (en onmogelijk in het ergste geval) geweest om het ranking algoritme van Google te begrijpen.

Terwijl Google toch een gecomprimeerde versie van deze richtlijnen had vrijgegeven in het jaar 2013, wouden mensen er nog meer over weten.

Daarom heeft Google de richtlijnen in november 2015 volledig vrij te geven in een volledige blog post en aan de hand van een volledige, 160 pagina's lange PDF.

Rechtlijnen lezen

kwaliteitsrichtlijnen van google

Hoewel de kwaliteitsrichtlijnen niet alleen aan marketeers vertellen op welke manier deze richtlijnen voordelig zijn voor hun, toch geven ze ook een enorme hoeveelheid van informatie prijs in verband met waarnaar de Google beoordelaars op zoek zijn, wat een hoogwaardige pagina van iets maakt en hoe de inhoud precies geschreven moet worden. Vooral het laatste deel is hierbij zeer interessant.

De noodzaak aan Seo copywriters, volgens de richtlijnen van Google

Het is geen geheim dat Google altijd gehouden heeft van originele, nuttige en goed geschreven, diepgaande teksten. Veel van de recente updates in de algoritmes van Google, zijn ontworpen om kwaliteitsvolle pagina's die voorzien zijn van duidelijke, beknopte en professionele teksten te belonen en pagina's die voorzien zijn van dubbele en onzorgvuldige inhoud af te straffen.

Wat echter interessant is over de nieuwe richtlijnen van Google, is dat ze een grote nadruk plaatsen op de noodzaak aan deskundige copywriters, in het bijzonder op pagina's die Google belangrijk vindt. Hoewel het duidelijk is dat Google altijd al kwaliteitsvolle inhoud gewaardeerd heeft, lijkt het er toch ook op dat ze zich meer focussen op zaken zoals autoriteit.

E-A-T: Expertise, Authority, Trustworthiness (Deskundigheid, Autoriteit, Betrouwbaarheid)

eat google

E-A-T is het acroniem van Google en is bedoeld voor wat een hoogwaardige pagina is. E-A-T staat voor "Expertise, Authority, Trustworthiness" of vrij vertaald "deskundigheid, autoriteit, betrouwbaarheid". Wat voor Google een hoogwaardige pagina is, wordt hiermee samengevat.

Volgens punt 4.3 van deel 1 in de richtlijnen wordt het volgende beschreven: "Kwaliteitsvolle pagina's en websites moeten voldoende deskundigheid en autoriteit bevatten en de inhoud ervan moet volledig betrouwbaar zijn.".

Op het eerste gezicht kan dat een beetje vaag lijken, maar Google verduidelijkt dit verder. De richtlijnen stellen dat, met het oog op wat een kwaliteitsvolle pagina moet bevatten, de inhoud kwaliteitsvol moet zijn en door een expert geschreven moet worden:

  • Belangrijk medisch advies mag alleen geschreven worden door mensen of organisaties die hiervoor een geschikte erkenning bezitten. Tevens moet er geschreven worden in een professionele stijl en moet het beoordeeld, aangepast en regelmatig bewerkt worden, zodat de inhoud altijd actueel is en blijft.
  • Belangrijk financieel advies, fiscaal advies en juridisch advies moet door deskundige schrijvers geschreven worden en moet regelmatig bijgewerkt worden.
  • Pagina's waarop belangrijk advies gegevens wordt over de financiĆ«n of over het welzijn van een persoon (inclusief investeringen, verbouwingen en ouderschap) moeten geschreven worden door een expert.
  • Pagina's die hobby-onderwerpen bevatten, zoals: hockey, paardrijden, of fotografie, vereisen deskundige schrijvers.

Pagina's die het niveau van deskundigheid niet halen, of pagina's die weinig informatie bevatten, zullen door de Google beoordelaars gemarkeerd worden als "lage kwaliteit". Dit geldt ook voor pagina's met een lage kwaliteit op de hoofdpagina's en inhoud dat gewoon storend of onbehulpzaam is.

Wat maakt van iemand een deskundige copywriter?

Nu dat u weet welke pagina's een deskundige schrijver vereisen, kan u zich afvragen wat er bedoeld wordt met een deskundige schrijver. Google maakt duidelijk dat dit sterk afhankelijk is van het onderwerp waarover geschreven wordt. Beoordelingen voor producten of restaurants, moeten bijvoorbeeld deskundig geschreven worden, zelfs als de persoon die de beoordeling schrijft geen geheime shopper is. Zolang de beoordelingen gedetailleerd en behulpzaam zijn, beschouwt Google dit als deskundige inhoud.

Hetzelfde geldt voor het type discussies die op forums voorkomen. In dit geval geeft Google het voorbeeld van een kankersteunfonds op het forum van "Cancer Compass", waar mensen vertellen over hoe lang hun geliefden met kanker hebben geleefd. Terwijl deze mensen geen artsen zijn en dus niet gekwalificeerd worden om deskundige, medische inhoud te schrijven, beslist Google dat de eigen ervaringen van dergelijke mensen (en wat Google "alledaagse kennis" noemt) het toelaten om dergelijke inhoud te schrijven.

Pagina's vereisen verschillende niveaus van expertise. Terwijl het advies over leverkanker door een dokter geschreven moet worden, kan advies over het omgaan met leverkanker in een gezinssituatie absoluut geschreven worden door een leek met ervaring.

Y-M-Y-L: Your Money of Your Life (Je Geld of Je Leven)

ymyl google

Er zijn een aantal pagina's die Google onder speciaal toezicht plaatst. Deze pagina's worden YMYL-pagina's genoemd. Voorbeelden van dergelijke pagina's, zijn:

  • E-commerce pagina's met een platform voor aankopen, geldtransfers, betalingen, enzovoort.
  • Pagina's die informatie bieden over het investeren in aandelen en obligaties, planningen voor pensioenen, de aankoop van een huis, de financiering van de universiteit, het kopen van een verzekering of het indienen van belastingen.
  • Pagina's die specifieke informatie of advies bevatten omtrent gezondheid, drugs, geestelijke gezondheid en voeding.
  • Pagina's die juridische informatie bevatten over onderwerpen zoals kinderen en voogdij, echtscheidingen, lid worden van de maatschappij en het schrijven van een testament.

YMYL-pagina's zijn bij Google aan speciale regels onderworpen, omdat pagina's met een lage kwaliteit gemakkelijk een negatieve invloed kunnen hebben op gebruikers met problemen en vragen omtrent gezondheid, geluk of financiƫn. Daarom is het belangrijk dat deze pagina's een hoog E-A-T gehalte bevatten en dat de inhoud ervan door deskundige schrijvers geschreven wordt. Dit gezegd zijnde, is het de moeite waard om een expertschrijver in te huren als u inhoud publiceert over een onderwerp dat een grote impact kan hebben op bepaalde gebruikers (zoals bijvoorbeeld de veiligheid tijdens het herstellen van een auto).

Besluit

Hoewel we altijd al geweten hebben dat Google van kwaliteitsvolle content houdt, is dit nu duidelijker dan ooit. Google waardeert inhoud dat geschreven werd door gezaghebbende personen en betrouwbare schrijvers.

Nu we overgeschakeld zijn naar een nieuw jaar, kunnen we verwachten dat content met bovenstaande eigenschappen beloond zal worden, terwijl content met een lage kwaliteit naar beneden geduwd zal worden in de zoekresultaten van Google.

Goede teksten zijn altijd al belangrijk geweest, maar de richtlijnen die Google onlangs heeft vrijgegeven, maken duidelijk dat het inhuren van deskundige seo copywriters nu echt nodig is om een goede ranking te verdienen, op basis van kwaliteitsvolle inhoud.

Webmasters zullen moeten investeren in echte, deskundige copywriters die kennis hebben over de inhoud waarover ze schrijven en meer van het onderwerp kennen dan de algemene SEO tekstschrijvers.

seo headings